[Cronica de film] – Povestea unui pierde-vara (2018)

Chiar daca nu am vazut multe filme romanesti la viata mea, zilele trecute am hotarat sa merg sa vizionez filmul Povestea unui pierde-vara la Cinema City in prezenta actorilor: Alexandru Papadopol (cu rol principal in film), Radu Romaniuc si regizorul Paul Negoescu.

Povestea unui Pierde-Vara este o comedie dulce-amaruie despre ceea ce-si doresc femeile si despre cum decurge viata lui Petru, un profesor de matematica la Universitatea de Politehnica din Bucuresti.

Filmul ni-l prezinta pe Petru (Alexandru Papadopol) un barbat in varsta de 40 de ani care are succes la femei in special la studente. Petru este implicat intr-o relatie deschisa cu Irina, insa cand afla ca aceasta este insarcinata, el este fortat sa renunte la anumite obiceiuri si sa se maturizeze in sfarsit la cei 40 de ani ai sai , dar cand o cunoaste pe Sanzaiana, o studenta caruia ii ofera meditatii, viata lui va lua o intorsatura neasteptata. Pe parcursul filmului observam si ca Petru este pus in dificultate cu anumite subiecte ale vietii printre care de ce sa oferi flori femeilor?

Pe langa Alexandru Papadopol mai joaca si Crina Semciuc si Nicoleta Lefter. Film scris înaintea succesului de box office Două lozuri, “Povestea unui pierde-vară” nu are umorul frust al acestuia dar merită cu siguranță o vizită la cinema. Dacă iubiți filmele lui Woody Allen, veți îndrăgi Povestea unui pierde-vară. Filmul ne prezinta o alta fata a Bucurestiului, iar coloana sonora este realizata de Titi Botez.

Ceea ce mi-a placut la acest film a fost faptul ca Bucurestiul este prezentat intr-o alta maniera decat cea pe care o vedem noi, ca fiind un oras romantic precum superba capitala a Frantei,unde iau nastere povesti de dragoste, nu degeaba i se spune “micul Paris”. Apoi,mi-a placut foarte mult cum a jucat Alexandru Papadopol pe care il stiam din alteseriale romanesti precum: “Daria- Iubirea Mea”, “Pacatele Evei” si bineinteles “Numai Iubirea”. De data aceasta pot spune ca m-a surprins placut, iar felul cum si-a interpretat rolul denota faptul ca nimeni nu putea sa-l interpreteze mai bine pe Petru decat el. I s-a potrivit rolul ca manusa. Sunt convinsa ca acest film va avea un succes in cinematografe si cu cat mai multi vor merge sa-l vada cu atat le vom arata actorilor ca filmele romanesti sunt iubite in tara noastra.

Asadar, nu am de spus nimic negativ despre el si daca sunteti curiosi sa vedeti cum va evolua Petru pe tot parcusul filmului va invit sa-l vedeti. O sa radeti cu lacrimi!

60   Posts

3 thoughts on “[Cronica de film] – Povestea unui pierde-vara (2018)

1. Am dat din intamplare peste film pe Netflix.
    Ce sa zic … l-am vazut si m-am râs di m-am strâcat.

In loc de New York, pui Bucuresti (nici vorba de micul Paris!), in loc de niste jazz pe fundal, pui niste romante din Bucurestiul interbelic (sau poate chiar si de mai târziu). Peste toate troneaza nelipsita voce „din off”. Autenticei trancaneli newyorkeze cu dialogurile ei plate, fara nici o tresarire in encefalograma, i se substituie cea pur româneasca (de când nu mi-ai dat si mie o floare?) si gata, ti-a iesit de-un Woody Allen pe cinste. Cam prea grosolana copia, dupa parerea mea.

Si totusi, mi-a placut foarte mult.