[Cronica de film] – Ocean's 8 (2018)

In 2001, regizorul Steven Soderbergh a lansat Ocean’s 11, un remake al filmului clasic cu acelasi nume din din anul 1960. La fel ca si filmul original, personaj titular este Danny Ocean care aduna o echipa pentru a jefui un cazinou din Las Vegas. In timp ce filmul original a avut parte de celebritati ale timpului sau (Ex: Frank Sinatra, Dean Martin, sammy Davis Jr. etc), acest remake include actori talentati ai Hollywood-ului actual precum George Clooney, Julia Roberts, Brad Pitt, Matt Damon, Andy Garcia si multi altii.

Filmul a fost intampinat cu critici pozitive atat din partea fanilor, cat si din partea recenzorilor, acesta inregistrand la box office aproximativ 450 de milioane de dolari, in comparatie cu bugetul de productie de 85 de milioane de productie. Dat fiind succesul lui Ocean’s 11, Hollywood a decis sa dea unda verde pentru doua continuari ale francizei, creand Ocean’s 12 in 2004 si Ocean’s 13 in 2007, ambele fiind regizate de Soderbergh.

Totusi, in ciuda revenirii castului principal, Ocean’s 12 a fost okay, fiind considerat cel mai slab din serie datorita inceputului sau lent si a plotului prea complex. Acestea fiind spuse, trilogia s-a incheiat pe o nota satisfacatoare cu Ocean’s 13, la care a fost adaugat Al Pacino ca pricipalul antagonist al echipei. Acum, dupa unsprezece ani, la trilogia Ocean’s i se mai adauga un reboot/remake, acesta fiind Ocean’s 8 unde principalul cast este format din actrite feminine, regizat de aceasta data de Gary Ross (The Hunger Games, Seabiscuit, Free State of Jones).

Cinci ani, opt luni, 12 zile… și timpul trece în continuare. Atât de mult a trecut de când Debbie Ocean (Sandra Bullock) proiectează cel mai mare jaf din viața ei. Pentru asta are nevoie de o echipă de profesioniste în domeniu, începând cu partenera ei de încredere Lou Miller (Cate Blanchett). Împreună recrutează specialistele: bijutierul Amita, hoața de buzunare Constance, experta în garduri Tammy, hacker-iţa Nine Ball și designerul vestimentar Rose.

Ținta este un superb colier din diamante în valoare de 150 de milioane de dolari, purtat de actrița Daphne Kluger (Anne Hathaway) care va fi starul celui mai mare eveniment al anului – Gala Met. Planul este perfect, însă totul trebuie să decurgă fără nicio abatere dacă echipa vrea să pună mâna pe diamante. Totul se face la vedere.

Cu un astfel de cast stralucit si talentat care lucreaza in mod coerent pentru a face un film minunat de divertisment, si mai spectaculos faptul ca o distributie de sex feminin poate face un film decent, in ciuda faptului ca plotul este unul simplu si nu aduce nimic nou. Un film in care femeile lucreaza impreuna si nu exista concurenta, face un succes pentru mine ca viewer.

Performante actoricesti bune din partea tuturor actritelor, in special Mindy Kahling si Awkwafina (Crazy Rich Asians), ale caror roluri au fost  mici, dar totusi distractive si amuzante.

In concluzie, daca iti plac filmele despre jafuri sau esti fan trilogiei ‘Ocean’s‘, atunci iti recomand sa vezi Ocean’s 8.

Filmul Ocean’s 8 ruleaza in cinematografe din 22 iunie, distribuit de Vertical Entertainment.