[Cronica de film] – Deadpool (2016)

Deadpool a fost exact asa cum ma asteptam sa fie. De la inceput stie foarte bine ce fel de film vrea sa fie. Scena initiala este construita foarte frumos cu elemente amuzante, grotesti si foarte spectaculoasa din punct de vedere vizual. Sala a ramas in foarte multe randuri, mai mult decat la aproape orice alta comedie la care am fost pana acum. Filmul a avut parte de un marketing de cea mai inalta calitate si asta cu siguranta il va propulsa spre un rezultat cat mai bun in box office-urile internationale. Ma asteptam sa aiba foarte multe glume obscene, dar glumele care au fost cele mai prezente au fost cele fata de alte elemente ale universului cinematografic in general, si universul Marvel in particular.

Deadpool nu este revolutionar, nu il consider un film memorabil decat pentru fanii benzilor desenate. Dar, este un film foarte antrenant care reuseste sa fie si extrem de amuzant in acelasi timp. Filmul pare sa fie acuzat de prea multa violenta sau prea multe referinte sexuale, si drept urmare interzis in unele tari din Asia. Eu una consider ca nu este nimic prea mult, si ca filmul reuseste sa se imbine ideal. Cand scenele de actiune se lungesc prea mult se trece la amintiri din viata lui Deadpool inainte de a ajunge supererou, sau la momente extrem de hilare.

Tim Miller este aici pentru prima data in calitate de regizor, si asta este impresionant pentru ca totul pare sa-i fi iesit perfect. Scenele de actiune sunt foarte clare si usor de urmarit si in acelasi extrem de spectaculoase si bine realizate. Probabil o contributie importanta la acest lucru a avut si vizionarea filmului pe un ecran de tip IMAX. Muzica a fost alesa perfect si cum am ajuns acasa am inceput sa caut soundtrack-ul si sa reascult melodiile.

Ryan Reynolds este foarte bine ales pentru acest rol. Se vede in performanta pe care a avut-o ca a pus mult efort si munca in portretizarea cat mai bine a acestui personaj de benzi desenate foarte indragit. Este foarte greu sa creezi o conexiune cu publicul avand o masca pe fata, dar sarmul si furia lui Wade Wilson reusesc cu brio acest lucru. Morena Baccarin intra in rolul Vanessei, prietena lui Wade Wilson, o femeie cu o viata foarte agitata ca a lui, si extrem de sincera. Cand cei doi sunt impreuna pe ecran parca nu te poti abtine sa nu te indragostesti de ei. Relatia dintre ei functioneaza atat de bine chiar si daca au fost despartiti doi ani de zile, pentru ca ii unesc foarte multe elemente comune.
Mi-a placut si Brianna Hildebrand in rolul de Negasonic Teenage Warhead sau luptatoarea de MMA Gina Carano drept raufacatoarea Angel Dust. Ambele nu au foarte multe replici, din pacate, dar intra foarte bine in rolurile lor, mult mai bine decat in am vazut in alte filme cu mutanti. Hildebrand trebuia sa interpreteze un rol de tanar apatetic, si reuseste sa faca acest lucru si sa fie si amuzanta in unele momente. Leslie Uggams care o joaca pe Blind Al, bunica care si-a pierdut vederea si locuieste un timp cu Deadpool, merita mentionata si ea pentru ca am savurat din plin scenele in care a aparut. Ed Skrein interpreteaza villain-ul principal al filmului si desi nu straluceste, nu este punctul forte al filmului, reuseste totusi sa aiba o prestatia buna.

Deadpool este un film savuros din toate punctele de vedere, ce reuseste sa combine elemente clasice ale filmelor de actiune cu elemente de parodie extrem de hilare si efecte speciale spectaculoase, ce merita vazut pe un ecran de tip IMAX.

• Regia: Tim Miller
  • Scenariul: Paul Wernick, Rhett Reese
  • Distributie:  Ryan Reynolds, Morena Baccarin, Ed Skrein, T. J. Miller, Gina Carano, Brianna Hildebrand
  • Sinopsis: Supranumit „mercenarul cu gură mare”, Deadpool obține, în urma unui experiment militar care dorea să redea abilitatea de regenerare rapidă a lui Wolverine, puteri incredibile (invulnerabilitatea la puteri telepatice și telekinezice, rezistența la droguri și toxine, dar și prelungirea vieții grație puterilor de refacere ale organismului său). Acestea vin, însă, și cu unele inconveniente: instabilitatea psihică și un fizic desfigurat.

Din 12 februarie la cinema, distribuit in Romania de OdeonFilm.

4 thoughts on “[Cronica de film] – Deadpool (2016)