[Cronica de film] – The Hunger Games (2012)

Fenomenul “Jocurile Foamei” a luat naştere în 2012 atunci când s-a lansat primul film al acestei francize bazată pe romanele de aventură scrise de autoarea americana Suzanne Collins între 2008 şi 2010.
Acţiunea filmului se desfăşoară în Panem, o regiune post-apocaliptică a Americii de Nord. Ţărmurile sale au fost micşorate din cauza creşterii nivelului apelor. In această regiune vom avea ocazia să întâlnim o regiune bogată, prosperă, Capitoliul, iar în jurul său 12 sectoare sărace. Cu ceva timp în urmă, o revoltă condusă de un al 13-lea sector împotriva Capitoliului a rezultat în distrugerea sa, şi în crearea unui eveniment anual televizat denumit “Jocurile Foamei”.

“Peeta Mellark: So what happens when we get back?
Katniss Everdeen: I don’t know. I guess we try to forget.
Peeta Mellark: I don’t wanna forget.”

Ca şi pedeapsă, şi ca o amintire a imensei puteri deţinute de Capitoliu, fiecare sector trebuia să ofere drept tribut un băiat şi o fetiţă cu vârsta cuprinsă între 12 şi 18 ani. Atunci sora mai mică a lui Katniss este selectată pentru a lua parte la acest show macabru, Katniss Everdeen decide să se ofere voluntară şi să îi la locul, alături de Peeta Mellark pentru a reprezenta Sectorul 12.
Chiar dacă acest film a dat naştere unui fenomen, este considerat de către majoritatea fanilor cărtilor cel mai slab din franciză, din mai multe motive. Unul dintre ele este acela că personajele nu au fost conturate suficient de mult şi astfel, s-au simţit foarte plastice, palide. Toate acestea în ciuda unui joc actoricesc destul de bun. Un alt motiv ar putea fi lipsa brutalităţii în film, brutalitate ce este foarte prezentă în cărţi, dar şi modul de filmare ales de regizor ce se pare că a reuşit să deranjeze o bună parte a audienţei.
Una peste alta, cu toate plusurile şi minusurile sale, acest film stă drept, fundaţie unei francize ce poate crea şi scoate la suprafaţă unele dintre cele mai frumoase sentimente.

2 thoughts on “[Cronica de film] – The Hunger Games (2012)