[Cronica de film] – Avengers: Infinity War (2018)

Al treilea film din seria Avengers si al 19 lea film din Universul Cinematografic Marvel este cel mai bun si cel mai intunecat. De la scena post-credit din primul film Iron Man cand ni-l introduce pe Nick Fury (interpretat de Samuel L. Jackson), fanii Marvel din intreaga lume s-au bucurat stiind ca acesta a fost inceputul unui Univers conectat de Marvel. De-a lungul a zece ani, am fost introdusi eroilor de la Marvel, cum ar fi: Iron Man, Thor, Hulk, Spider-Man, Doctor Strange, Captain America, Ant-Man etc. Fiecare film este unic in felul lui, dar toate au crescut intr-o forumula similara. Oameni obisnuiti, indiferent daca sunt saraci sau bogati, ajung sa obtina puteri speciale si invata lectii de viata de la prieteni si raufacutori, apoi salveaza in cele din urma ziua.

Studiourile Marvel a perfectionat formula prin casting perfect, regizori puternici si gramezi de cozi la cartile de benzi desenate clasice de unde provin toate acestea. Un lucru pe care il puteti vedea la majoritatea filmelor Marvel este amenintatorul Thanos si Pietrele Infinitului (Infinity Stones).

Filmul incepe cu o deschidere intunecata si rece a lui Thanos (interpretat de Josh Brolin) pentru a-si arata adevarata fata si cruzime. Scena de deschidere este de fapt dintr-un alt film Marvel si anume Thor: Ragnarok. Thor si echipa lui sunt fara putere la distrugerea lui, iar Thanos incearca sa gaseasca toate Pietrele Infinitului si vine pe pamant sa faca haos pe strazile din New York. Pe masura ce Iron Man il intalneste pe Doctor Strange si pe Hulk pentru a-i avertiza de amenintarea lui Thanos si acestia incearca sa-l opreasca pe Thanos.

Plotul este unul destul de simplu si nici nu exista prea mult pentru dezvoltarea personajelor. Personajele sunt totusi jucate la perfectiune din distributia pe care o cunoasteam si o iubim inclusiv: Robert Downey Jr. (Tony Stark/ Iron Man), Chris Evans (Captain America / Steve Rogers), Scarlett Johansson (Black Widow / Natasha Romanoff), Chris Hemsworth (Thor), Mark Ruffalo (Hulk), Benedict Cumberbatch (Doctor Strange), Tom Holland (Spiderman/ Peter Parker), Chadwick Boseman (Black Panther / T’Challa), Darai Gurira (Okoye), Letitia Wright (Shuri), Chris Pratt (Star Lord/ Peter Quill), Zoe Saldana (Gomora), Dave Bautista (Drax), Pom Klementieff (Mantis), Bradley Cooper (Rocket- voce), Vin Diesel (Groot – voce), Paul Bettany (Vision), Elisabeth Olson (Scarlett Witch/ Wanda Maximoff), Anthony Mackie (Falcon/ Sam Wilson), Sebastian Stan (Bucky Barnes), Benedict Wong (Wong), Don Cheadle (War Machine/ James Rhodes), Karen Gillan (Nebula), Winston Duke (M’Baku), Peter Dinklage (Etri) si Tom Hiddleston (Loki).

In cea mai mare parte a filmului este plina de secvente de lupta epice si este foarte rapid pentru un film de doua ore si jumatate. Este distractiv sa ne vedem impreuna toti eroii, doar ca de aceasta data s-au impartit in trei factiuni: Iron Man, Doctor Strange si SpiderMan au ajuns pe o nava spatiala incercand sa descoperea identitatea lui Thanos si motivele pentru care el vrea sa distruga Universul. Captain America, Black Widow, Vision, Scarlett Witch si Hulk ajung pe Wakanda sa se alature echipei Black Planther pentru a ajuta la protejarea pietrei lui Vision. Apoi ii avem pe Gardienii Galaxiei salvandu-l pe Thor din spatiu. Intalnirea lui Thor cu Gardienii este amuzanta, mai ales ca intalnirea cu Star Lord ofera cateva momente comice. In cele din urma, Thor impreuna cu Rocket si Groot calatoresc pe o alta planeta pentru a gasi o arma de a-l distruge pe Thanos, iar ceilalati gardieni se alatura lui Iron Man, Doctor Strange si SpiderMan pentru a-l opri pe Thanos si de a obtine piatra timpului de la Thanos. Toate acestea conduc la o lupta epica in Wakanda unde Thanos incearca sa obtina piatra de la Vision.Nu va mai dezvalui nimic pentru ca cel mai bine e sa mergeti voi sa-l vedeti la cinema.

In general, filmul este destul de sumbru pentru un film Marvel. Exista glume si momente comice intre eroi, dar este cel mai intunecat film si este asemanator cu un film fantastic in stilul Lord of The Rings sau Game of Thrones, mai degraba decat filmele cu care ne-a obisnuit Marvel (Iron Man, Captain America).

In concluzie, mi-a placut filmul dar am simtit ca totul a fost un pic fortat intre personaje, iar plotul destul de simplu: acela de a-l opri pe Thanos sa nu primeasca nici mai mult si nici mai putin. M-au impresionat scenele incredibile de actiune de la inceput pana la sfarsit si faptul ca mi-am revazut eroii cu care am crescut si iubit timp de zece ani.

Filmul este deja in cinematografe din 27 aprilie si este distribuit de Cine Forum.

One thought on “[Cronica de film] – Avengers: Infinity War (2018)