[Recenzie] – Ne_Traditional de Teo Savin

”Te astept pe-acelasi drum de altadat/Ca tu sa intelegi ca n-am uitat”

O sa incep prin a spune ca eu nu am facut niciodata o recenzie la carti dar, astazi am simtit nevoia sa o fac deoarece cartea asta inseamna foarte mult pentru mine. Ne_Traditional, cartea lui Teo Savin a venit exact cand imi doream sa citesc ceva nou. Autorul isi asterne printre pagini povestea vietii sale asa cum spune el (plasmuita).

Cartea reprezinta povestea dintre Teo un homosexual si Ioana o lesbiana ce sunt prinsi intre anormalitatea lumii gay si normalitatea lumii hetero. El, Teo un barbat (trecut cu un pas de jumatatea vietii) placut de bărbați, dar respingator pentru cele mai multe dintre femei nu afisa o frumusete diafana, ba dimpotriva era un barbat cu trasaturi masculine bine definite caruia un machiaj nu i-ar fi putut schimba infatisarea. Ea, Ioana o femeie aflata la jumatatea varstei miniona ca inaltime si putin plinuta. O femeie simpla dar, foarte frumoasa. Cei doi tineri Teo si Ioana cad de comun acord sa se uneasca printr-un legamant de convenienta pentru a se ascunde de ochii lumii. Acest legamant presupune o casatorie pe o durata a doi ani in care fiecare isi poate planifica viata dupa bunul sau plac.

Relatia dintre Ioana si Teo este absolut savuroasa. Replicile dintre cei doi sunt delicioase si pun pe jar mintea cititorului.  Sarcasmul si ironia nu lipsesc din aceasta carte, iar autorul nu se fereste de cuvinte. Scenele erotice sunt foarte explicite si nu lipsesc dintre paragrafe. Citind cartea m-am intrebat cine suntem noi oameni sa-i judecam pe cei care au o alta orientare? Practic pentru mine aceasta carte a fost o surpriza deoarece am asteptat mult timp sa citesc un subiect diferit fata de ceea ce se citeste acum. Mi-a deschis o alta ușă a acestei lumi si imi doresc sa pot spune ca un om trebuie acceptat indiferent de etnie, religie sau orientare. Revenind la relatia celor doi, cu toate ca ei participa la diverse sarbatori sau intalniri familiale unde cunoscutii lor ii supun la tot felul de teste pentru a vedea unde merge drumul lor impreuna ei, continuand sa-si simuleze fericirea si sa-si vada de vietile lor duble, el intalnindu-se cu bărbați, iar ea cu femei. Sunt cateva intamplari care mi-au atras atentia si mi-au placut dar, o sa mentionez doar doua dintre ele. Prima ar fi intalnirea lui Teo cu unchiul Ioanei (un om de toata isprava) iar cea de-a doua este atunci cand Ioana ii propune lui Teo sa faca un copil insa el refuza cu vehementa.

Fiecare dintre noi este liber sa-si traiasca viata si sa iubeasca pe cine are chef fara sa tina cont de prejudecati. Imi doresc ca pe viitor sa se poata face o lansare fizica si in Iasi ca sa pot sa aflu mai multe de la autor. In concluzie abia astept urmatoarea carte si recomand din tot sufletul aceasta poveste de viata asternuta de la cap la coada pe coala alba de hartie.

Accept orice fel de critica.

Ps: Cartea se poate comanda direct de la autorul meu preferat 😊

59   Posts