[Cronica de film] – Love The Coopers (2015)

Imi plac filmele care au ca subiect sărbătoarea Crăciunului. Așa, că nu am putut rata avanpremiera comediei „Haos de Crăciun” Nu am avut mari așteptări de la film, dar a fost pe placul meu. Recenziile apărute până acum în străinătate sunt în marea lor majoritate negative ceea ce ne conduce la faptul că e tot un film din acel tipar de filme de Crăciun. Atunci când patru generații ale clanului Cooper se adună pentru masa anuală de Ajunul Crăciunului, o serie de vizitatori și niște evenimente surprinzătoare dau noaptea peste cap. Insă, toate acestea conduc către o redescoperire a unor legături familiale și spiritul sărbătorilor revine printre participanți. Acest film este despre o familie disfuncțională încercând să se adune cu ocazia Crăciunului, iar lucrurile nu ies așa cum au fost plănuite. Ce este diferit aici este că Charlotte și Sam Cooper, fiul său Hank are și el la rândul lui o familie disfuncțională. Desigur că Charlotte și Sam au probleme cu relația lor conjugală iar Hank și soția sa Angie sunt divortați așa că este o mică paralelă aici.

„Crăciunul înseamna confort, bucurie și haos”.

Distribuția este una impresionantă, în care regăsim nume precum: Diane Keaton („Godfather”), John Goodman („The Big Lebowaski”), Ed Helms („Hangover”), Amanda Seyfried („Ted 2”, „Dear John”), Marisa Tomei („The Wrestler”, „Crazy, Stupid, Love”)  sau Olivia Wilde („Rush”, „In Time”).

Este acel tip de film clasic de Crăciun, care adună foarte multe nume importante în distribuția sa. Doar că aici avem și parcă ceva în plus, o poveste complicată ce naște în mai multe rânduri momente amuzante. Nick Urata este cel care a produs coloana sonoră a filmului, ce reușește într-o anumită măsură să introducă spectatorul în atmosfera magică a Crăciunului. Actorii nu stralucesc dar nici nu dezamăgesc, reușind să redea trăsăturile creionate de scriitorii scenariului.

„Love the Coopers” poate fi alegerea ideală de film, în această perioadă magică a anului, ce, probabil, va reuşi să îți transmită o anumită stare de bine. Filmul intră în cinematografe pe 27 noiembrie şi este distribuit în România de Freeman Entertainment.