[Cronica de film] – Faci sau taci (2019)

Pe 16 martie am fost la cea mai amuzanta proiectie de gala a celui mai recent film romanesc FACI SAU TACI. La proiectie am avut ocazia sa-i cunosc pe actorii Augustin Viziru, Catalin Cazacu, Codin Maticiuc, Monica Barladeanu, Levent Sali, Giulia, Ana Baniciu, Sandra Izbasa si bineinteles regizorul Iura Luncasu. Inainte de a va povesti despre film vreau sa va spun ca niciodata nu am ras atat de mult precum am ras la aceasta comedie. Replicile actorilor Levent Sali si Augustin Viziru sunt spumoase si pline de umor .

„Faci sau taci” aduce în prim plan rețelele de traficanți de carne vie. O grupare atipică, fără nume, fără identitate, activează în România şi servește țările vecine. Atunci când câțiva funcționari români primesc vizita oficialilor din Spania şi trebuie să pună la cale o misiune specială, descoperă că spaniola lor constă în ”Hola”, ”mamacita”, ”soy embarasada” și altele asemenea. Descrierea filmului continuă cu o serie de detalii esențiale, vom vedea în ”Faci sau taci” o echipă de șase fete de la forțele speciale, miniștri, comisari, un șofer nedumerit, un infractor cu identitate ascunsă, și un funcționar plin de pofte carnale, cu toții se pun în mișcare. Se instalează tabăra de operațiuni şi se aplică planul: fetele, care mânuiesc armele la fel de bine cum mânuiesc rujul, trebuie să intre adânc sub acoperire într-un semi-bordel, o casă conspirativă de tranzit unde sunt ținute ostaticele în drumul spre Rusia sau Serbia.

Am decis sa scriu aceasta recenzie pentru ca sustin filmele romanesti si chiar imi doresc ca lumea sa lase la o parte parerile ca e bun sau ca e slab si sa mearga sa vizioneze. Personajul meu preferat este cel interpretat de Catalin Cazacu si, cu toate ca e un bad boy s-a descurcat destul de bine avand in vedere ca e prima oara cand l-am vazut jucand intr-un film romanesc. Filmul ne arata ca tara noastra are niste peisaje superbe care ne face mandri ca suntem romani, apoi mi-a mai placut actrita Monica Barladeanu care desi am mai vazut-o jucand in alte filme, aici are un rol de femeie dura, dar blanda care face orice sa isi salveze sora din mainile infractorilor. Scena finala este delicioasa si te face sa razi in hohote. Si inca o scena care mi-a mai placut la nebunie a fost dialogul de la inceput dintre Augustin Viziru si Levent Sali cand cei doi isi scriu mesaje in palma. Cat despre melodiile de pe coloana sonora mi-am descarcat deja doua dintre ele dar, le astept si pe restul.

In concluzie, mergeti sa vedeti filmul pentru ca merita si nu in ultimul rand apreciati filmele romanesti indiferent de natura lor!

60   Posts