[Cronica de film] – London Has Fallen (2016)

Acum trei ani, Gerard Butler juca in Olympus Has Fallen, un film bunicel cu un scenariu acceptabil si actiune cu nemiluita alaturi de actori renumiti precum Aaron Eckhart si Morgan Freeman. Continuarea sa London Has Fallen, nu promite mai mult decat ce a oferit primul film.

Prim ministrul Marii Britanii a murit aparent din cauze naturale, iar acum toti liderii mondiali trebuie sa se intalneasca la inmormantarea sa in Londra. Printre acestia si presedintele SUA, Asher (Aaron Eckhart) care este protejat de un om foarte nemilos si priceput in asta, agentul secret Mike Banning (Butler). Banning este pe cale sa aiba un copil, adus pe lume de sotia sa Leah (Radha Mitchell), si se gandeste serios sa renunte la a fi agent special. Se razgandeste, si decide sa plece in Londra pentru a-l proteja pe presedinte. O data ce liderii planetei ajung, planul traficantului de arme Aamir Barkawi (Alon Aboutboul) intra in actiune. Barkawi cauta razbunare dupa ce fata sa a fost omorata de o drona chiar la propria nunta. Barkawi ii considera vinovati pe liderii lumii de aceasta tragedie evident, chiar daca acestia sustin ca nu au avut de-a face cu acest eveniment. Printre singurii supravietuitori ai capcanei se numara Asher si agentul sau secret Banning care se lupta cu disperare pentru a-l tine in viata pe presedinte. Lucrurile incep sa devina din ce in ce mai dramatice o data ce oamenii lui Barkawi incep sa preia puterea in intreg orasul. In SUA, vicepresedintele Trumbull (Morgan Freeman) preia controlul si incepe sa il vaneze pe Barkawi in incercarea de a-i ajuta pe Asher si Banning.

Actiunea este cat cuprinde pe parcursul celor 99 de minute ale acestui film. Imi place sa il vad Gerard Butler jucand in filme de actiune, chiar daca ultimele filme ale sale au fost in mare parte criticate de catre audiente si criticii de film. Scenariul este unul din punctele slabe ale acestui film, iar acest lucru iese in evidenta chiar mai mult decat in Olympus Has Fallen prin lipsa de logica a unor evenimente ce ne sunt prezentate.

Banning, personajul interpretat de Butler, este o masina de ucis litelarmente si pare sa fie desprins dintr-un joc video in acest film. Acesta ia vieti si pare sa nu aiba nici macar vreo urma de remuscare pentru acest lucru.

Ma bucur ca realizatorii acestui film au reusit sa readuca distributia intalnita in Olympus Has Fallen, iar acest lucru este de apreciat pentru ca da o oarecare continuitate. Aaron Eckhart si Morgan Freeman imi plac cam la fel de mult ca Gerard Butler, desi si ei la randul lor au parut sa aiba alegeri neinspirate atunci cand au ales in ce filme sa joace. Cei doi fac aici roluri destul de bune fara sa iasa prea mult in evidenta.

Daca esti in cautarea unui film de actiune fara prea multe pretentii sau daca ai vazut Olympus Has Fallen si ti-a placut, atunci iti recomand sa vezi London Has Fallen.

”London Has Fallen/ ”Cod Rosu la Londra” intra de vineri, 18 martie in cinematografe si este distribuit de Ro Image.

Regia: Babak Najafi

Scenariul: Creighton Rothenberger, Katrin Benedikt,Chad St. John, Christian Gudegast

Distributie: Morgan Freeman, Melissa Leo, Gerard Butler, Aaron Eckhart

Distribuitor: Ro Image

Data lansare: 18 martie

Sinopsis: După decesul Prim Ministrului britanic, un plan diabolic de eliminare a celor mai mari lideri ai lumii este pus în aplicare la înmormântarea acestuia de către o organizație teroristă. Terifiantul plan ar duce la distrugerea capitalei Marii Britanii și aplicarea unei groaznice viziuni asupra viitorului. Sigura speranță de a opri dezastrul rezidă în implicarea Președintelui Statelor Unite ale Americii (Eckhart) și a formidabilului său Serviciu Secret – mai exact a conducătorului acestuia (Butler) – dar și a unui rigid agent al serviciului britanic MI-6 (Riley), ce nu se încrede în nimeni.

2 thoughts on “[Cronica de film] – London Has Fallen (2016)

1. In Olympus Has Fallen, Gerard Butler il salveaza pe cel mai puternic om din lume, presedintele Statelor Unite ale Americii in Olympus Has Fallen. Mike Banning (Gerard Butler) este un agent special, care incearca sa traiasca o viata normala dupa ce a suferit o tragedie cumplita. Insa, toate acestea se schimba atunci cand niste teroristi se infiltreaza in Casa Alba si il tin osatic pe Presedinte, interpretat de Aaron Eckhart. Prins si el in Casa Alba, Banning este singurul om care-l poate salva pe presedinte si devine omul cheie in operatiunea de salvare a celor de la securitate, divizie condusa de Morgan Freeman.