[Cronica de film] – The Danish Girl (2015)

Tom Hooper da viata povestii primei operatii de schimbare de sex din istorie, odata cu lansarea  filmului „The Danish Girl”.  In acest film ii regasim pe Eddie Redmayne (The Theory of Everything) si Alicia Vikander (Ex Machina, The Man from U.N.C.L.E ), drept Einar si Gerda Wegener.
Este bazat pe romanul cu acelasi nume, un fel de jurnal al celor doua personaje. Filmul incepe cu introducerea cuplului, amandoi pictori, in timp ce incearca sa isi traseze carierele. Gerda il foloseste pe Einar drept model feminin pentru una dintre picturile sale, inradacinand, fara sa vrea, ideea ca el ar fi cu adevarat o femeie.
The Danish Girl este un film extrem de important cu un subiect foarte delicat. Arata ambele parti ale unei astfel de transformari. Pe de-o parte audienta poate vedea, simti si empatiza cu chinurile prin care trece Gerda, ce isi vede propriul sot perfect convins de faptul ca este cu adevarat o femeie Pe de alta parte, putem intelege durerea prin care a trecut, zilnic, Einar pretinzandu-se a fi ceva ce nu este. Filmul arata si cum comunitatile LGBT  au evoluat pana acum, de la o conceptie invechita la una mai actuala, moderna. Oamenii sunt mult mai toleranti si intelegatori in zilele noastre, si este important sa vada chinurile si dramele prin care treceau acel gen de persoane in acele vremuri. Discriminarea la care este supus Einar este dureroasa dar ne aminteste ca am evoluat si am devenit mai buni. „The Danish Girl” ne arata ca dragostea nu are o anumita forma si ca uneori poate fi ciudata si greu de inteles. Vikander si Redmayne sunt elementul care da stralucire acestui film.
Abordarea regizorala a lui Hooper poate fi pusa sub semnul intrebarii. Acesta alegand sa spuna povestea din ambele perspective, si nu din punctul de vedere al unuia dintre personaje. Jocul actoricesc al Aliciei Vikander este aici la inaltime, reuseste sa transmita foarte bine trasaturile personajului sau si sa fie foarte plauzibila, si il depaseste astfel pe Redmayne, care straluceste si el, dar ceva mai putin decat ea.
The Danish Girl este un film de vazut din mai multe motive. Unul dintre ele ar fi acela ca educa, transmite o poveste in care multe persoane din ziua de azi se pot regasi, si emotioneaza prin mesaje foarte puternice.
Filmul The Danish Girl intra in cinematografe pe 8 ianuarie 2016 si este distribuit in Romania de Ro Image.

One thought on “[Cronica de film] – The Danish Girl (2015)