Movie Review – Spotlight (2015)

Premiile-Oscar-2016-Spotlight

• Regia: Tom McCarthy
  • Scenariul: Tom McCarthy, Josh Singer
  • Distributie: Rachel McAdams, Michael Keaton, Mark Ruffalo, Christopher Gallagher
  • Distribuitor: InterComFilm
  • Data lansare: 26 februarie
  • Sinopsis: Filmul se va concentra asupra lungii perioade de timp în care au avut loc abuzurile sexuale ale preoților catolici pedofili, investigate în amănunt de o echipă de jurnaliști ale publicației Boston Globes, ce a primit numele Spotlight Team. Investigația, ce a scandalizat o lume întreagă și a produs schimbări majore în cadrul Bisericii Catolice, a fost inițiată de către editorul șef de atunci al publicației, Marty Barton (Schreiber), ajutat de Walter ‘Robby’ Robinson (Keaton) și reporterii Michael Rezendes (Ruffalo), Sacha Pfeiffer (McAdams) și Matt Carroll.

”Spotlight” este povestea adevarata din cadrul unui  departament al ziarului ”The Boston Globe”, care investiga diverse cazuri, multe dintre ele cu legaturi criminale, care credeau ca oamenii din Boston aveau dreptul sa stie de ele.
Echipa era compusa din 4 oameni, acestia sunt interpretati de Michael Keaton, Mark Ruffalo, Rachael McAdams si Brian d’Arcy James. Doar din aceste nume asteptarile mele au devenit ridicate.

Echipa aceasta de jurnalisti este pusa sa investigheze un caz de abuz sexual in cadrul unei biserici catolice, de catre noul lor sef evreu. Toata echipa este de parere ca este un caz important si ca trebuie sa se dedice exemplar pentru a afla adevarul.
Ceea ce reuseste acest film sa transmita este cat de oarba poate sa fie uneori o comunitate, fata de elementele teribile care se desfasoara in sanul ei. Jurnalistii incep sa descopere din ce in ce mai mult din adevarul tulburator ce inconjura acest caz, iar lista de preoti suspectati pentru acest abuzuri devine din ce in ce mai lunga. Deodata realizeaza cat de adanc au reusit sa intre in aceasta poveste si la ce nivel a ajuns totul.

Echipa incepe sa se intrebe de ce nu a fost inceputa o investigatie mai devreme, cand informatia exista si putea sa fie accesata fara dificultati. Au inceput sa realizeze ca erau la fel de vinovati ca si ceilalti pentru ca au inchis ochii la evenimentele de acum cativa ani si au fost consumati si distrasi de apatia prezenta in comunitate. Le trebuie aparitia noului lor sef si a avocatului interpretat de Stanley Tucci, amandoi neavand vreo legatura cu partea religioasa, sa realizeze cu adevarat cat de grava este problema.

Acest film ia o poveste complicata si o transforma intr-o poveste mai usor de inteles, si poate mai putin plictisitoare pentru spectator.
Filmul seamana foarte mult cu un documentar, dar asta nu m-a deranjat absolut deloc pentru ca m-a facut sa fiu mai atrasa si mai atenta la poveste, care este una foarte educativa si care reuseste sa te miste, sa te emotioneze. Desi aceasta poveste a izbucnit in 2001, are la fel de multa rezonanta azi ca si atunci. Este sugerat faptul ca 6% dintre preoti abuzeaza copii, nu doar in Boston ci in toata lumea.

Cu un scenariu bine realizat si o distributie excelenta, filmul ridica stacheta foarte sus in termeni de calitate. Nu exista actori principali si secundari in acest film, toti sunt egali si toti merita cu prisosinta sa fie laudati pentru contributia lor la acest film minunat.

”Spotlight” merita toata atentia de care are parte, pentru ca totul, de la scenariu si pana la actori, este foarte bun si sper ca acest film sa ridice premiul cel mare in cadrul premiilor Oscar.

”Spotlight” intra in cinematografe de vineri, 26 februarie, distribuit de InterComFilm