[Cronica de film] – In The Heart Of The Sea (2015)

• Regia:  Ron Howard
  • Distributia : Chris Hemsworth, Benjamin Walker, Cillian Murphy, Tom Holland, Ben Winshaw, Brendan Gleeson
  • Sinopsis:  Regizorul Ron Howard („O minte sclipitoare”) aduce din 4 decembrie pe marile ecrane aventura „În inima mării”, o poveste dramatică despre expediţia vaporului Essex, inspirată din best-sellerul omonim semnat de Nathaniel Philbrick.
  • În iarna anului 1820, ambarcaţiunea Essex este atacată şi distrusă de o balenă uriaşă cu o voinţă distrugatoare, aparent raţională. Dezastrul maritim care s-a întâmplat în realitate îl va inspira pe Herman Melville să scrie „Moby-Dick”. Însă, cartea nu relatează decât jumătate din poveste.
  • „În inima mării”, pe de alta parte, surprinde dezolanta imagine de după asalt şi lupta pentru salvare a echipajului captiv în mijlocul vastei întinderi de apă. Cei câţiva supravieţuitori dintr-o barcă ating limita imposibilului pentru a rămâne în viaţă. Trecând prin furtuni devastatoare, foamete, panică şi disperare, oamenii vor ajunge să pună la îndoială propria credinţă, moralitatea şi chiar valorile umane după care se ghidează. În tot acest timp, căpitanul caută o modalitate de a se ghida în larg şi de a-şi duce la ţărm echipajul. Secundul său, în schimb, devine obsedat de dorinţa de a captura fioroasa balenă.

Filmele trebuie sa ne poarte spre o lume fantastica si sa ne faca sa uitam pentru o anumita durata de realitatea cotidiana. Ei bine, acesta este unul dintre aceste filme, mai rar intalnite in ultima perioada.

In Inima Marii este un film bazat pe o carte cu acelasi nume ce spune povestea ce a inspirat Moby Dick, al carei autor Herman Melville (Ben Wishaw) ce il urmareste pe ultimul supravietuitor al navei Essex (Brendan Gleeson). Acesta este convins cu greu sa isi spuna povestea dar intr-un final incepe sa se descarce si sa ia o piatra ce o avea pe suflet. La vremea evenimentelor de pe mare, el era doar un mic baiat de doar 14 ani  alaturi de un echipaj in care il regasim printre altii pe Owen Chase (Chris Hemsworth) ajuns secund desi ii era promisa pozitia de capitan. In locul lui a fost ales un capitan fara experienta, ce avea ca atuuri numele de familie si cam atat, fapt ce a dus si la dezastrul ce avea sa se intample.

“Look where we find ourselves. What offense did we give God to upset him so”.

Filmul reuseste in mod surprinzator sa ne tina captivi unei lumi in care cel mai important lucru erau balenele si mai ales uleiul lor. Pe final se face si o glumita subtila pe baza prioritatilor si cum s-au schimbat ele de atunci si pana acum.Desi nu arata foarte bine aici, Chris Hemsworth reuseste sa capteze in alt mod atentia, mod ce ar trebui sa fie considerat prioritar in prestatia unui actor si anume jocul sau actoricesc. Sub comanda regizorala a lui Ron Howard reuseste sa ne transmita o senzatie similara cu aceea de dupa citirea unui roman important si frumos, in cazul de fata Moby Dick.

In inima marii este un film spectaculos vizual dar si prin prisma unei prestari buna a actorilor , ce reuseste sa te transpuna in pielea oamenilor ce vanau balene, in special pentru uleiul lor, in lumea secolului XIX pentru doua ore.

In Inima Marii intra de vineri, 4 decembrie  in cinematografe si este distribuit in Romania de Freeman Entertainment.

1 comentariu la „[Cronica de film] – In The Heart Of The Sea (2015)”

1. Pingback: Concurs: 2 invitaţii duble la filmul “In Inima Mării” | Blogul unei cinefile