[Cronica de film]- Triple 9 (2016)

Sunt o fana a filmelor thriller, de actiune si crima ale aniilor 70′, 80′ si 90′, asa ca am asteptat cu destul de multa curiozitate acest nou film al regizorului John Hillcoat. Asa cum stim cu totii filmele cu supereroi domina box office-ul romanesc si international de ani buni, asa ca filme ca Triple 9 au devenit o raritate.
triple-9-139547l-1600x1200-n-9bda0860
Filmul debuteaza cu o scena in care planul unor oameni de a jefui o banca nu decurge asa cum a fost planificat. Jefuitorii nu erau acolo sa fure bani ci o cutie dintr-un seif. Aceasta scena de deschidere, in care jefuitorii reusesc cu greu sa scape nevatamati, a fost una executata foarte frumos si da tonul pentru restul filmului. Apoi aflam numele raufacatorilor: Marcus Belmont (Anthony Mackie) si Jorge Ridriguez (Clifton Collins Jr.) amandoi politisti iar un altul, fost politist Gabe Welch (Aaron Paul). Ceilalti raufacatori sunt fosti soldati: Michael Atwood (Chiwetel Ejiofor) si Russell Welch (Norman Reedus). Ei au fost insarcinati cu misiunea de a fura ceva foarte important de la un magnat rus.  Irina Vlaslov (Kate Winslet, cu o frizura din anii 80′ si un accent rus foarte ciudat). are o sora pe numele ei Elena (Gal Gadot), care este fosta prietena a lui Atwood.
Dupa ce Atwood livreaza bunurile furate catre Irina, ea ii spune ca are o alta misiunea pentru el si echipa sa. Atwood nu era interesat de o alta misiune dar Irina i-a spus ca nu il va plati pentru misiunea pe care abia a adus-o la bun sfarsit decat daca o va face si pe cea de-a doua. Pus in situatia de nu a avea de ales, Atwood strange echipa din nou si incearca sa construiasca un plan pentru ceea ce avea sa fie cel mai mare jaf din viata lor. Apoi ne este introdus detectivul Jeffrey Allen (Woody Harrelson), care este insarcinat cu misiunea de a gasi hotii. Allen are un nepot Chris (Casey Affleck) care este si el la randul lui politist si noul partener al lui Belmont. Pe masura ce povestea avanseaza, descoperim mai multe detalii despre aceste personaje interesante si ce ii leaga pe unul de celalalt, dar si care este semnificatia titlului filmului.
Cu atat de multi actori cunoscuti intr-un singur film nu am fost sigura ca fiecare va primi destul timp pe marele ecran, dar spre surpriza mea fiecare si-a jucat rolul bine si a primit destul timp sa isi etaleze calitatile. Este acel tip de film care nu are un personaj principal, central.. fiecare dintre personaje are propria motivatie pentru actiunile sale si nu exista un personaj negativ in adevaratul sens al cuvantului chiar daca am vorbit mai devreme despre raufacatori. Am avut dubiile mele cand am vazut ca personajul principal va fi interpretat de Casey Affleck dar personajul sau este bine interpretat si convingator.
John Hillcoat este unul dintre regizorii noi aparuti care imi place si nu dezamageste cu acest film. A pus pe marele ecran niste scene foarte bune de actiune incluzand stilul sau caracteristic care include violenta dusa la extrem de multe ori. Ce m-a impresionat a fost ca a reusit in mare parte sa aduca acel spirit, acel sentiment al filmelor thriller ale aniilor 80′ si 90′.
Chiar daca am fost foarte impresionata cu jocul actoricesc prestat in acest film si cu modul in care a fost regizat acest film, am avut ceva probleme cu scenariul. Matt Cook este un nou venit in Hollywood si am fost surprinsa ca scenariul sau nu a fost rescris sau imbunatatit de alti scenaristi. Povestea este alcatuita din foarte multe straturi si cred ca ar fi putut rezulta un scenariu ideal daca contribuia la realizarea sa un scenarist cu experienta. Nu spun ca acest scenariu este slab, spun doar ca avea nevoie de cateva imbunatatiri. Cea mai mare problema a mea cu scenariul a fost faptul ca mi s-a parut ca finalul a fost prea abrupt si ca au lipsit cateva elemente din finalul filmului.
Triple 9 este un film bine realizat de actiune care putea deveni un clasic daca scenariul era mai bine adaptat. Fanii filmelor cu politisti de actiune, thriller si crima are aniilor 80′ si 90′ vor fi incantati sa vada acest film.

Triple 9 intra de vineri, 11 martie in cinematografe, distribuit de InterComFilm.