[Cronica de film] – Money Monster (2016)

money-monster-712331l-1600x1200-n-3b72a3e3

• Regia : Jodie Foster
  • Scenaristi: Jamie Linden, Alan DiFiore, Jim Kouf
  • Distributie: George Clooney, Julia Roberts, Jack O’ Connell
  • Distribuitor: InterCom Film
  • Data de lansare: 3 iunie 2016
  • Sinopsis: Money Monster spune povestea unei personalități TV, în același timp un guru al investițiilor de pe Wall Street, Lee Gates (Clooney). Însă atunci când unul din fanii săi ajunge să piardă toți banii familiei din cauza unui pont greșit al lui Lee, lucrurile iau o întorsătură dramatică. Bărbatul îl ia ostatici pe Lee și întreaga sa echipă TV, în direct, și amenință că îl va omorî pe prezentator, dacă acesta nu reușește să crească valoarea acțiunilor sale înainte ca bursa să se închidă. Rating-ul emisiunii se multiplică rapid, pe măsură ce tot mai mulți localnici încep să urmărească drama în timp real.

“There’s human fingerprints all over this.”

Money Monster reprezinta al patrulea film regizat de Jodie Foster dupa un scenariu scris de Alan DiFlore, Jamie Linden si Jim Kouf. Din distribuţie fac parte: George Clooney, Julia Roberts, Dominic West, Giancarlo Esposito şi Caitriona Balfe.  Actiunea se petrece in orasul New York, unde Lee Gates ( George Clooney) prezinta emisiunea Money Monster. Totul se desfasoara perfect, pana cand unul din fanii sai ajunge sa piarda toti banii familiei din cauza unui pont gresit al lui Lee si incearca sa-si faca dreptate, luandu-i ostatici pe el si intreaga sa echipa TV, in direct, reusind sa atraga atentia mai multor localnici care urmaresc emisiunea in timp real si incep sa se panicheze. Ameninta ca il va omori pe prezentator si de aici o serie intreaga de actiuni si intrigi. Intr-un sfarsit, Lee scapa cu viata si isi da singur seama de lucrurile pe care le-a crezut, insa, ca in televiziune, „nu tot ce se vede trebuie crezut”.

Personal, mi-a placut foarte mult filmul mai ales pentru faptul ca a jucat actrita mea preferata, Julia Roberts. Din perspectiva scenariului, parca este desprins din viata reala de zi cu zi, este foarte, foarte bine realizat.
Filmul are de toate: drama, crima si un strop de umor dozat la momentul potrivit. Il recomand cu caldura intrucat merita vazut si analizat cu mare atentie. Se pot trage multe concluzii valabile si in zilele noastre.
Articol scris de Ioana Ionascu.

”Money Monster” intra in cinematografe din 3 iunie, distribuit de InterCom Film.