[Cronica de film] – Gods of Egypt (2016)

gods-of-egypt-789392l-1600x1200-n-23235956 (1)

• Regia: Alex Proyas
  • Scenariul: Matt Sazama, Burk Sharpless
  • Distributie:  Nikolaj Coster-Waldau, Brenton Thwaites, Chadwick Boseman, Elodie Yung, Courtney Eaton, Rufus Sewell,Gerard Butler,Geoffrey Rush
  • Distribuitor: RoImage
  • Data lansare: 26 februarie
  • Sinopsis: Intriga din Gods of Egypt se declanșează atunci când unul dintre zei, Set (Butler) ucide un altul, pe Osiris. Când fiul lui Osiris, Horus (interpretat Nicolaj Coster-Waldau), în dorrința de a se răzbuna, se alege cu un ochi scos, un singur om, un tânăr hoț îndrăgostit de o sclavă, se încumetă să ajute la înfrângerea zeului nebun. Iată, așadar, un hoț de rând, un muritor (Brenton Thwaites), că se aliază cu preaputernicul zeu Horus pentru a salva lumea de furia lui Set (Gerard Butler), neîndurătorul zeu al întunericului.

“Gods of Egypt” este un film ce se incadreaza in genul filmelor de aventura si fantastic, despre zeii Egiptului antic. In aceasta interpretare a mitologiei grecesti, proaspat incoronatul zeu-rege Horus trebuie sa se alieze cu Bek, un muritor de rand, pentru a incerca sa il opreasca pe zeul intunecat Set din a-si pune in aplicare planurile malefice. In distributie ii regasim pe Nikolaj Coster-Waldau (Horus), Brenton Thwaites (Bek), Gerard Butler (Set), Chadwick Boseman (Thoth), Elodie Yung (Hathor), Courtney Eaton (Zaya), Rufus Sewell (Urshu), Geoffrey Rush (Ra), si Bryan Brown (Osiris).
“Gods of Egypt” arata si se simte ca un joc video adus la viata pe marele ecran, cu fiecare zeu avand puterile sale speciale, artefacte mistice peste tot si un set fix de reguli despre cum functioneaza magia. Poate nu are grandoarea unor alte filme de acest gen, dar compenseaza prin a lasa deoparte scene inutile de manie si durere. In schimb, filmul se concentreaza pe aspectele amuzante si interesante ale mitologiei egiptene, si ne ofera o interpretare moderna a zeilor egipteni. Pentru ca zeii au principii diferite, sa traiasca pe o alta treapta decat aceeasi cu muritorii, este foarte greu sa le construiesti personajele intr-un mod credibil. Daca nu apar schimbari la caracterul unui personaj dintr-o poveste, aceasta poate deveni plictisitoare.
“Gods of Egypt” reuseste sa construiasca personajul lui Horus si sa il faca credibil. Efectele CGI este ceea ce face ca acest film sa para un joc video. Graficile folosite reflecta in mare masura cum in zilele noastre sunt creati diversi supereroi in filme si seriale. Fiecare zeu apartine unui anumit domeniu, cu puterile si echipamentul sau specific, si chiar daca nu este mentionat domeniul din care fac parte acesta poate sa fie intuit fara probleme. Luptele dintre ei si transformarile sunt impresionante, si ne ajuta sa intelegem de ce zeii merita sa fie revelati de muritori. In completarea efectelor speciale vin costumele atent realizate, care reflecta la randul lor domeniul de care apartine un anumit zeu. Cadrele sunt minunate, pline de magie si alte elemente ce ne arata relieful Egiptului si cum arata restul galaxiei. Nu sunt doar piramide pe care Horus si Bek trebuie sa le traverseze. In structura universului apare si o nava creata din Soare ce serveste ca si casa pentru zeul Ra. Intreaga glorie a zeului intunericului Set (Gerard Butler) in “Gods of Egypt” este reprezentata maiestuos in diverse cadre. Gerard Butler mi s-a parut ca face aici un rol mai bun decat in ultimele sale filme, si astfel sper ca se afla drumul potrivit in cariera sa de actor. In timp ce Brenton Thwaites reuseste sa se faca placut in rolul zeului Bek, dar nu pare sa transmita foarte bine emotiile ce trebuiau sa contureze personajul sau.
“Gods of Egypt” este o calatorie amuzanta prin mitologia egipteana ce reuseste sa adauge si o poveste de razbunare. Punctele forte ale acestui film sunt efectele speciale si costumele, iar daca aceste lucruri va intereseaza atunci „Gods of Egypt” poate sa fie un film care sa reuseasca sa va aduca buna dispozitia si sa va impresioneze prin cadrele speciale realizate cu atentie.

‘Gods of Egypt’‘ intra de maine in cinematografe si este distribuit de Ro Image.