[Cronica DVD] – Paper Towns (2015)

PaperTowns_DVDAdaptat după romanul bestseller al lui John Green („The Fault in Our Stars”), ORAȘE DE HÂRTIE este o poveste despre maturizare, care se concentrează asupra lui Quentin și a enigmaticei sale vecine Margo, căreia îi plac atât de mult misterele, încât devine unul. După ce îl poartă printr-o aventură de o noapte prin oraș, Margo dispare brusc – lăsând în urmă indicii criptate pentru a fi descifrate de Quentin. Căutarea îl poartă pe Quentin și pe prietenii săi într-o aventură extraordinară, hilară, dar și emoționantă. În final, pentru a da de urma lui Margo, trebuie să înțeleagă mai bine ce înseamnă adevărata prietenie – și adevărata iubire.

Am fost incantata de aceasta adaptare a foarte popularului roman bestseller „de maturizare” scris de John Green, datorita mai multor motive dar, in general, pentru ca spune povestea asa cum trebuie. Cred ca acest lucru este meritul regizorului Jake Schreier, care a mai facut si filmul Robot and Frank, care in mod cert nu ii este frica sa treaca peste regulile cinematografiei moderne. El face scene lungi si lasa spatii lungi pentru contemplare atunci cand dialogul trece pe plan secund, gandurilor personajelor, fapt ce dezvolta caracterele. Pentru mine dezvoltarea personajelor este un punct cheie intr-o poveste de calitate, si aceasta a fost cu siguranta o poveste buna.

720x405-paper-towns-DF-05969rv2_rgb

Trebuie sa marturisesc ca ma asteptam la un film clasic pentru adolescenti, de care avem parte din ce in ce mai mult in ultima perioada, si am inceput sa devin curioasa  atunci  cand povestea a deviat de la ceea ce ma asteptam sa fie. Teme suprasaturate precum eroul fiind batjocorit apoi intampinandu-se de refuzul prietenilor in timp ce se aliaza cu cei care isi bateau joc de el pentru a impresiona fata visurilor. Apoi vazand ca aceasta eroare a metodelor sale, refuza fata se impaca cu fostii lui prieteni si descopera ca de fapt ii placea aceea fata. Da, ne-am saturat de acest tip de film. Acesta este diferit si mult, mult mai bun.

“Margo always loved mysteries. And in everything that came afterward, I could never stop thinking that maybe she loved mysteries so much that she became one.”

Quentin Jacobsen, interpretat Nat Wolff, este baiatul american de rand ce se gaseste in ultimele sale saptamani din liceu intr-o aventura plina de dragoste, onoare si adevar in timp ce pleaca intr-o misiune care crede la inceput ca este despre dragoste, dar realizeaza ca este vorba de mult mai multe lucruri implicate.
Sunt multe momente amuzante ce vin impreuna cu o prestatie foarte buna a actorilor, precum Cara Delevigne care joaca un personaj, Margo, foarte provocator si ganditor, personaj in jurul caruia se concentreaza povestea. Austin Abrams il interpreteaza pe unul dintre cei mai buni prieteni ai lui Quentin impreuna cu alti doi prieteni formand un trio interesant, fiecare fiind atras in a explora misterele vietii inainte ca liceul sa se incheie.
Se aseamana cu Grease, dar fara partea muzicala si cu American Pie dar fara atat de multa comedie. Per ansamblu , as spune ca acest film, Paper Towns, este un film foarte interesant pentru unul din categoria sa, de filme de adolescenti. Iti trebuie ceva sa intre in atmosfera filmului, dar dupa cam 30 de minute am devenit captivata de tot ceea ce se intampla.

Concluzie

Cand am fost la vizionarea de presa din vara anului trecut, am parasit cinematograful cu un sentiment placut, plina de emotii pozitive. Mi-a placut povestea si jocul actorilor. Viteza cu care s-au desfasurat evenimentele au fost foarte bune, la fel si directia inspre care a luat-o povestea.  Acesta este un film despre maturizare, dar asteptati-va la ceva mai mult decat replici seci si umor adolescentin. Paper Towns ofera mult mai mult decat atat. Acopera problemele adolescentilor intr-o maniera mai frumoasa si mai amuzanta.

papertowns-4-gallery-image

Va recomand cu caldura sa il vedeti. Paper Towns este acum disponibil pe DVD și Blu-Ray în toate magazinele de specialitate, distribuit de OdeonCineplex.

Informatii

Data lansare DVD: 18 decembrie 2015
Rating: A.P.-12 – Contine referinte sexuale
Durata: 109 minute
Gen: Drama
Distributie: Cara Delevingne, Nat Wolff & Halston Sage
Regizor: Jake Schreier

DVD-ul contine galerii foto si clipuri video cu actorii si cu autorul romanului, John Green.

Extras

Auditia actritei Cara Delevingne pentru rolul personajului Margo a fost impresionanta conform lui John Green (autorul cartii) „Cara Delevigne ne-a dat pe spate, si isi intelege personajul intr-un mod foarte profund!” a scris John Green pe reteaua de socializare Twitter la mijlocul lui septembrie.

John Green a spus ca ar fi distribuit-o in rolul principal pe Emma Blackery, o prietena de pe Youtube, dar alegerea nu a fost a sa.
A doua adaptare cinematografica a unei de-a lui John Green, in ambele apare Nat Wolff.
Cara nu a fost singura luata in considerare pentru acest rol. Shailene Woodley a fost prima aleasa dar a trebuit sa renunte din cauza programului incarcat  cu filmarile pentru filmul „Insurgent”.
Scena „SeaWorld” din roman nu va fi vazuta in film. Acest lucru se datoreaza filmului „Blackfish” care o pus lumea pe ganduri in legatura cu SeaWorld si captivitatea. Daca acena SeaWorld ar fi fost in film, oamenii, probabil, l-ar fi boicotat si incasarile ar fi fost foarte mici. Realizatorii filmului au decis ca cea mai buna decizie ar fi acea ca scena SeaWorld sa nu apara in film.