Cronica de film: War Dogs (2016)

• war dogs posterRegia: Todd Phillips
  • Scenaristi: Stephen Chin, Todd Phillips,  Jason Smilovic
  • Distribuție: Jonah Hill, Miles Teller, Bradley Cooper, Ana de Armas
  • Distribuitor: Freeman Entertainment
  • Dată lansare: 19 august 2016
  • Sinopsis: Războiul din Irak devine cea mai profitabilă afacere pentru doi tineri prieteni din Miami, mai ales după ce o iniţiativă guvernamentală permite micilor întreprinzători să liciteze pentru contracte cu armata americană. Rapid, cei doi încep să învârtă sume uriaşe de bani, ducând o viaţă plină de lux şi extravaganţe. Lucrurile scapă de sub control în momentul în care încheie un contract de 300 de milioane de dolari cu armata afgană, căreia trebuie să îi livreze un stoc uriaş de arme. Pe lângă figurile periculoase implicate, în tranzacţie mai intervine ameninţător şi guvernul american.

Cand doi barbati in jur de 20 de ani incearca sa obtina un contract de 300 de milioane de dolari cu Pentagonul lucrurile devin interesante. Miles Teller si Jonah Hill isi iau rolul in aceasta poveste adevarata despre dealerii internationali de arme din perioada lui Bush. Celor doi li se alatura actrita Ana de Armas si Bradley Cooper in aceasta dramedie.

AATD-FP-029Jonah Hill este un actor bun si un bun comediant iar Miles Teller este un actor promitator. Este bazat pe o poveste adevarata, iar asteptarile au fost mari si ca si comedie este bun iar povestea aleasa este una adevarata.
Cand prietenii din generala se reunesc si accepta o noua provocare, sa ajute la castigarea unor bani cand personajul lui Teller asteapta un copil cu iubita lui. Cateodata salariul de maseur terapeutic nu este suficient pentru a plati facturile si singura solutie este sa se inroleze in armata americana trimisa in Afganistan. Povestea este buna si proaspata iar scenariul pe alocuri perfect. Singurul punct negativ il reprezinta ritmul filmului, foarte incet, uneori ai senzatia ca continuitatea nu este contruita bine. Stilul narativ este de asemeni un punct negativ. Se putea mai bine, zic eu.
Distributia? Nici ca se putea mai buna. Este limpede ca distributia originala a fost cu Shia Labeouf si Jeese Eisenberg  insa sa fim onesti, Teller si Hill si-au intrat atat de bine in roluri incat nu cred ca puteam vedea altii jucand in locul lor . De asemeni, Todd Phillips este un regizor briliant (si scenarist), sa nu uitam de trilogia ”The Hangover” si bineinteles responsabil pentru aducerea lui Bradley Cooper in film ceea ce nu e o idee rea.
”War Dogs” este un film excelent, hilar si performantele actoricesti de asemenea, iar povestea te va prinde, cu siguranta.
Filmul intra in cinematografe din 19 august, distribuit de Freeman Entertainment.