“Come with me, and you’ll be in a world of pure imagination.”

Aceasta este reprezentatia perfecta despre cum m-am simtit vazand filmul. Am avut placerea de a asista la avanpremiera speciala al unuia dintre cele mai asteptate filme din acest an, “Ready Player One”. Filmul are la baza nuvela din 2011 cu acelasi titlu de la autorul Ernest Cline, unde intalnim un tanar pe nume Wade Watts jucat de Tye Sheridan care traieste intr-o lume reala aspra in anul 2045. Singurul moment cand simte libertate sau alte persoane pentru asta este important ca ei scapa in aceasta realitate a lumii virtuale numita OASIS, o lume in care nu poti sa te duci nicaieri, sa nu faci nimic si sa fii cineva unde singurele limite sunt propria imaginatie.

Imagini pentru ready player one gif

OASIS a fost creat de catre un introvertit perfect, pe nume James Halliday jucat de catre Mark Rylance, care a murit recent si a lasat toata mostenirea lui plus controlul total al OASIS castigatorului care completeaza provocarile si descopera cele trei chei. Cand Wade castiga prima provocare, el si prietenii lui care s-au autodenumit « High Five » sunt aruncati intr-o aventura a gasirii celorlalte chei, deci ei pot salva OASIS de la IOI si liderul Sorrento, jucat de Ben Mendelsohn, o organizatie a raului care e insarcinata cu incercarea de a castiga prin provocarile lui Halliday.

Am mentionat inainte ca in opinia mea Steven Spielberg este fara indoiala cel mai bun regizor al tuturor timpurilor si dupa vizionarea acestui film sunt inca de acord cu aceasta afirmatie. Daca sunteti fan al unora din muncile lui trecute precum « Indiana Jones », « E.T,  Hook » sau « Jurassic Park » atunci cred ca veti adora cu siguranta fiecare minut din acest film! Ceea ce face foarte bine in fiecare film in special acesta este in a te cufunda in lumea lor si a te duce in toata aventura. Exact de la inceputul filmului veti simti ca sunteti cu Wade si prietenii lui in fiecare pas pe drum, fie ca ei sunt in lumea reala sau OASIS-ul in sine. Veti avea mereu senzatia ca sunteti intr-o aventura cu personajele noastre principale si ca ii urmariti la fiecare pas, iar cand se termina veti vrea sa va intoarceti si sa retraiti totul de la capat.

Altceva ce mi-a plăcut foarte mult a fost că a reușit să te lovească cu senzația de nostalgie. Au existat atât de multe referințe de cultură pop din anii 80 și 90. Vreau să spun că l-am văzut pe Batman, pe Harley Quinn, pe Iron Giant, pe King Kong, pe Chucky, pe T-Rex, pe DeLorean din Back to the Future și mult mai mult într-un film și mi-a plăcut fiecare minut! M-am simtit cu adevarat ca un copil mic din nou, uitandu-ma la primul film Spielberg, fiind captivata de poveste, luat de aventura pe care personajele noastre se imbarcasera. În timp ce încă vorbesc despre Spielberg, ador cum te poate face să te conectezi atât de ușor cu personajele principale la nivel personal și emoțional.Când ești prezentat lui Wade și înțelegi istoria lui, te înrădăcinezi automat pentru el să reușească. Același lucru este valabil și pentru prietenii lui și pentru dragostea lui Samantha, jucată de Olivia Cooke. Trebuie să recunosc că aproape totii actorii au jucat extraordinar. Tye Sheridan a fost minunat ca Wade Watts / Parzival (numele avatarului lui din OASIS), nu am citit niciodată cartea, dar mergand la film, a făcut o treabă remarcabilă de a-și întrupa acest personaj. Olivia Cooke, care joacă Samantha / Art3mis, eventuala partenera a lui Wade și cineva care este dispus să-l puna jos pe IOI, a dat o performanță uimitoare și chimia pe ecran cu Tye Sheridan a fost grozavă. Ea este o actriță talentată și sper că acest rol o conduce în roluri mai importante pe drum. Lena Waithe, care joacă cel mai bun prieten al lui Wade Aech, a fost probabil cel mai amuzant personaj din întregul film, mai ales în OASIS.

Există o scenă în care ea fură complet spectacolul, nu ti-o voi dezvalui, dar să spunem doar că se învârte în jurul filmului The Shining. Ben Mendelsohn, care joacă pe ticălosul Sorrento, a fost un ticălos solid ca întotdeauna. Simon Pegg este în acest film jucând Ogden Morrow, prieten cu James Halliday și co-fondator al OASIS. Credeam că era destul de bun ori de câte ori era pe ecran. Probabil că unul dintre performanțele mele preferate și subevaluate a trebuit să vină de la Mark Rylance, jucându-l pe James Halliday.

Așa cum am menționat mai devreme, nu am citit niciodată cartea, dar pe baza a ceea ce am văzut în film, cred că au făcut o treabă buna de a adapta această poveste la marele ecran. Îmi place absolut totul despre această poveste, de la înțelegerea lui Wade și a ceea ce el dorește pentru el și pentru alții, pentru a descoperi mai multe despre James Halliday și de ce a creat OASIS. Această poveste are tot ce v-ati dorit; acest lucru este, după părerea mea, o scrisoare de dragoste adresată lui Steven Spielberg, anii 80 și 90, fanilor inraiti și mă bucur că au reușit să-l determine pe Spielberg să regizeze acest film.

Efectele vizuale, ori de câte ori se aflau în OASIS, erau frumoase pentru a privi pe ecranul mare pe care tocmai nu-l poți ajuta decât să fii fascinat de ceea ce te uiți. Mi-a plăcut atât de mult OASIS, încât mi-aș dori să fie adevărat, așa ca sa o pot experimenta pentru mine. Doar din cauza asta, îndemn pe toată lumea să vadă acest lucru pe cel mai mare ecran posibil! Știu sigur că voi vedea din nou acest film în IMAX și nu pot să aștept să văd cum arată OASIS din nou.

In concluzie, acest film este extraordinar din multe puncte de vedere. As spune ca este al doilea film preferat de anul acesta in frunte cu Black Panther, care inca este pe primul loc in box-office. Acesta este vechiul Steven Spielberg cu care am crescut, a facut o treaba minunata regizand acest film si adaptandu-l pe marele ecran. A dovedit inca o data de ce este cel mai mare, dacă nu cel mai mare regizor din toate timpurile. Nu numai ca regia a fost grozava, dar si scenariul, interpretarea actorilor, soundtrack-ul si efectele vizuale au fost o premiera pentru toata lumea, insa toate aceste calitati au facut sa iasa un film uimitor ce se va vorbi de acum incolo multa vreme.

Filmul Ready Player One ruleaza deja in cinematografele din Romania, distribuit de Vertical Entertainment.