[Cronica de film] – Bridge of Spies (2015)

„James Donovan: Aren’t you worried?
Rudolf Abel: Would it help?”

Steven Spielberg captivează din nou cu lansarea filmului „Bridge of Spies”, o dramă istorică bazată pe o poveste reală în care se produce un schimb de prizonieri între cele doua mari forțe ale Războiului Rece.
În „Bridge of Spies” se întretăie trei poveşti: cea a cazului lui Rudolf Abel (interpretat de magnificul Mark Rylance), spion sovietic arestat în SUA  şi judecat pentru înalta trădare în 1957  şi a avocatului lui, James B. Donovan (Tom Hanks), care reuşeşte să îl scape de pedeapsa capitală; a pilotului de avion Gary Powers, al cărui avion a fost doborât şi el luat prizonier în timpul unei misiuni secrete de recunoaştere deasupra Uniunii Sovietice, eveniment rămas în istorie drept Incidentul U-2; şi povestea unui tânăr doctorand, Frederic Pryor, care, în ultimele zile înainte ca Zidul Berlinului să izoleze Germania de Est, trece din zona vestică în cea estică în încercarea de a-şi salva profesorul şi pe fiica acestuia.
Bridge of Spies nu este acel tip de film clasic cu spioni. Unul din punctele forte ale acestui film este mesajul puternic anti-xenofob. Un altul, este reprezentat de jocul actoricesc de un nivel foarte bun.
După rolurile din „Căpitanul Phillips” sau „Saving Mr. Banks”, ambele filme nominalizate la Oscar Tom Hanks revine cu rol excelent, jucat impecabil, ce are şanse importante de a fi nominalizat la premiile Oscar. Mark Rylance („The Gunman”, „The Other Boleyn Girl”), Alan Alda („M*A*S*H”, „The Aviator”)  sau Amy Ryan („Birdman”, „Gone baby gone”, „Escape Plan”) reuşesc şi ei să se încadreze în peisajul şi atmosfera creată de Steven Spielberg. Thomas Newman asigură o coloana sonoră antrenantă, ce reuşeşte să se îmbine ideal cu acţiunea şi evenimentele la care iau parte actorii. Filmul a reuşit deja să castige 2 premii în cadrul evenimentului „Hollywood Film Awards”, iar părerile apărute până acum, atât din partea criticilor de film cât şi a audienţei străine sunt în marea lor majoritate excelente.
„Bridge of Spies” este un film impresionant, ce reuşeşte aproape perfect să redea evenimentele desfăşurate în acea perioadă a istoriei omenirii.

„Bridge of Spies”  întră în cinematografe pe 27 noiembrie şi este distribuit în România  de OdeonFilm.