[Cronica de film] – The Revenant (2015)

Anul trecut, cam in aceeasi perioada, regizorul Alejandro G. Iñárritu a incantat publicul cinefil cu Birdman, intitulat si The Unexpected Virtue of Ignorance. Anul acesta, Iñárritu a adus pe marile ecrane un film impresionant din multe puncte de vedere, The Revenant. O poveste despre razbunare in care Hugh Glass si Fitzgerald, personajele interpretate de Leonardo DiCaprio si respectiv, Tom Hardy, se urasc cu patima unul pe celalalt. Este unul dintre cele mai bune filme pe care am avut ocazia sa le vad in cinema.
In timpul unei expeditii, Hugh Glass (DiCaprio) este ranit aproape mortal de un urs grizzly. Atunci cand echipa sa de vanatoare il lasa in urma cu un grup mai mic, condus de Fitzgerald (Hardy), este tradat de acesta si este lasat sa moara si ii este ucis si fiul. Hugh este nevoit sa faca orice pentru a supravietui si a se putea razbuna pe Fitzgerald.
The Revenant este frumos, deseori violent, dar este un film ce a reusit sa ma tina captivata pe toata durata sa indelungata de aproape trei ore. Elementele cinematografice din acest film sunt uimitoare, atat de mult incat nu iti mai poti dezlipi ochii de pe ecran.  Am inteles ca realizatorii filmului au folosit doar lumina naturala, poate din acest motiv m-am simtit de parca eram acolo in padure cu Leo.
Sa trecem la Leonardo DiCaprio. Acesta poate deveni filmul cu care, in sfarsit sa castige un Oscar. Prestatia din acest film este cea mai buna de pe acum, si asta spune multe avand in vedere ca in toate filmele a jucat bine. Nu a avut parte de multe replici, pentru ca in majoritatea filmului nu a putut vorbi din cauza locului si modului in care a fost atacat de acel urs. Si totusi, a reusit sa exprime disperare, tristete si furie. Este unul dintre actorii mei preferati. Acest film i-a pus calitatile la incercare, si a reusit sa treaca testul cu desavarsire.
Scena in care era implicat ursul a fost cea mai infricosatoare scena pe care am vazut-o pe marele ecran de mult timp. Ce au reusit sa faca scenaristii si toti cei care au contribuit la realizarea acestui film este cu totul si cu totul special. Sunt foarte multe scene extrem de bine lucrate, in care se poate observa atentia extraordinara catre miciile detalii ale regizorului.
Nu am gasit nimic negativ de zis despre acest film, poate doar  durata cam mare. Dar, a fost atat de frumos incat nu am  simtit cum de a trecut timpul asa de repede. Pur si simplu, m-am lasat condusa in acea lume creata de regizor si in acea atmosfera deosebita. Acesta este un film de cea mai buna calitate, care merita cu desavarsire sa fie vazut intr-o sala de cinema.

Regia: Alejandro González Iñárritu

Scenariul: Mark L. Smith, Alejandro G. Iñárritu

Distributie: Will Poulter, Tom Hardy, Paul Anderson, Leonardo DiCaprio, Domhnall Gleeson

Data lansare: 22 ianuarie

Sinopsis: The Revenant este inspirat de romanul lui Michael Punke, bazat pe fapte reale. Acţiunea se petrece în America de Nord, în 1823, iar în centrul ei se află Hugh Glass (DiCaprio), membru al unei expediţii în Munţii Stâncoşi, unde este prins de un urs grizzly şi sfârtecat. Căpitanul grupului lasă în urmă trei oameni pentru a-i ţine companie în ultimele clipe de viaţă şi pentru a-i săpa mormântul, dar, de frică să nu fie prinşi de indieni, cei trei îi iau lui Glass armele şi echipamentul şi fug. Însă eroul îngrozitoarei confruntări cu ursul grizzly nu moare: se târăşte, deşi mutilat, mai bine de 300 de kilometri prin sălbăticie, animat de sumbre planuri de răzbunare împotriva celor care l-au părăsit.

‘The Revenant’ intra de vineri in cinematografe , distribuit de OdeonFilm

3 thoughts on “[Cronica de film] – The Revenant (2015)

1. Sincer, eu nu am vazut Birdman dar o sa ma uit , sunt totusi curioasa de ce a luat anul trecut Oscarul, dar The Revenant mi-a placut . Vizionare placuta si astept o impresie dupa vizionare 🙂