[Cronica de film] – Sisters (2015)

Actritele de comedie Tina Fey si Amy Poehler sunt o pereche potrivita. “Sisters”, ultima comedie reprezentata de regizorul Jason Moore (Pitch Perfect) si scenarista  Paula Pell (Saturday Night Live), este o imbunatatire extrema din partea asocierii lui Fey si Poehler in „Baby Mama”. Aici, cele doua fac ce pot mai bine: sa se distreze si sa faca lumea sa rada. Nu numai ca sunt glumele foarte bune, insa Poehler si Fey joaca foarte bine, cu un sprijin puternic din partea castingului. Maura (Poehler) si Kate (Fey) Ellis sunt doua surori total opuse, desi se iubesc una pe alta foarte mult. Maura este o asistenta medicala de succes, divortata, care lucreaza in Atlanta, in timp ce Kate inca lucreaza la cresterea fiicei sale, traind pe spinarea cuiva. Cu toate acestea, viata lor se schimba cand Maura primeste un apel de la parintii ei, Bucky (James Brolin) si Deana (Dianne Wiest). Acestia ii comunica faptul ca au de gand sa vanda casa si le-ar placea ca Maura si Kate sa vina sa isi stranga lucrurile din camerele lor vechi. Ei vor ca Maura sa-i spuna lui Kate noutatile, avand in vedere ca ea este foarte dificila.

“We need a little less Forever 21 and a little more Suddenly 42.

Maura sfarseste prin a o convinge pe Kate sa vina cu ea in Orlando si nu mentioneaza nimic despre casa. Cand cele doua ajung, nu-i ia foarte mult lui Kate sa realizeze cele intamplate cand observa pancarta  „Vanduta” pe peluza din fata. Maura este socata deoarece credea ca vor discuta problema, in timp ce Kate este enervata deoarece planuia sa vina cu fiica ei, Haley, sa locuiasca cu parintii ei pentru o perioada scurta. In plus, parintii ei deja s-au mutat si locuiesc intr-o ferma. Fetele se decid sa incerce sa se duca in camera lor veche, insa planul scanteiaza cand Kate propune sa dea o petrecere, asta pentru ca Maura a fost intotdeauna ca un babysitter pentru sora ei mai mare in timpul petrecerilor si nu a avut niciodata sansa sa isi lase „pavilionul” ei ciudat sa zboare. Cele doua ajung la o intelegere sa stranga vechi prieteni din liceu si sa dea o ultima petrecere in casa. In timp ce ele isi fac planuri pentru petrecerea ce urmeaza a doua zi, Maura incearca sa o convinga pe Kate sa se angajeze la un salon de manichiura, desi Kate nu este atenta, sugerandu-i sa-l invite pe James (Ike Barinholtz), vecinul sexy si burlac, la petrecere. Ce este mai rau e faptul ca Maria a ascuns un secret fata de Kate ce ar putea devasta intreaga lor prietenie. Cu toate acestea, petrecerea merge ca pe roate si devine o noapte a naibii de plina de zambete, rasete si, eventual, lectii de viata pentru ambele doamne.
sisters-286279l-1600x1200-n-fd2f379a
Tina Fey si Amy Poehler se descurca foarte bine si stiu sa lucreze una cu alta. Este frumos sa o vezi pe Fey asumandu-si un rol pe care Poehler l-ar juca de obicei si invers. Totusi, ele sunt acompaniate si de alti comedianti talentati precum Bobby Moynihan, John Leguizamo, Maya Rudolph, Rachel Dratch si John Cena. Cena este de asemenea descurcaret intr-un rol de comedie , cu acest film si cu „Trainwreck”. Pot sa spun, el se descurca al naibii de bine.
Paul Moore este cunoscut pentru aducerea filmului memorabil de comedie „Pitch Perfect” pe ecrane si succesiunea sa in angajarea unor actori comici si a unui scenariu inteligent. In acest film, se descurca super din nou, chiar daca scenariul Paulei Pell pierde cateva avantaje in unele scene. De exemplu, finalul mi s-a parut un pic grabit si nestructurat. La o adica, okay, am avut parte de aceste momente nebunesti si amuzante pana acum, ca la final sa nu stim unde ne indreptam? Sau sunt cateva momente comice care cad late din cauza faptului ca sunt foarte mult jucate si timpul este prea lung. Nu este bai, insa acele momente puteau fi optimizate.
„Sisters” este un film de comedie de Craciun foarte bun, multumita actritelor Fey si Poehler. Este probabil una dintre comediile favorite din 2015, deoarece m-a facut sa rad cu lacrimi in marea majoritate a filmului.

Regia: Jason Moore

Scenariu: Paula Pell

DistributiaTina Fey, Amy Poehler, Maya Rudolph, Ike Barinholtz, James Brolin, John Cena, John Leguizamo și Dianne Wiest

Sinopsis: Tina Fey și Amy Poehler se reunesc pentru comedia SURORI BUNE ȘI NEBUNE, noul film al lui Jason Moore, regizorul comediei Pitch Perfect, despre două surori nu foarte apropiate care sunt chemate de urgență la casa părintească pentru… a-și goli dormitoarele copilăriei, căci părinții lor s-au decis că e timpul să vândă casa.
Disperate să reaprindă flacăra zilelor lor glorioase de când erau liceence, surorile pun la cale o petrecere care să-i facă pe foștii lor colegi de liceu să nu le uite niciodată. Ceea ce începe ca un cocktail civilizat, ca între adulți, se transformă încet-încet în cel mai sălbatic party pe care cele două surori și invitații lor, l-au văzut vreodată, dar și într-o experiență eliberatoare și care le deschide tuturor drumul către maturizarea adevărată.

„Sisters”/ Surori bune si nebune” intra in cinematografe pe 1 ianuarie 2016 si este distribuit in Romania de Ro Image.

One thought on “[Cronica de film] – Sisters (2015)